Afgelopen week is de publiekshal van het servicepunt in Balk vernieuwd. Dit om de zichtbaarheid van het servicepunt te verbeteren. Het gemeentelijke servicepunt dat - net als de bibliotheek - is gevestigd in het Gaasterlânhûs, heeft onder meer een nieuw zitmeubel in de hal gekregen. Dit vervangt de statafel en de losse stoelen die er nog tijdelijk stonden, zodat de hal moderner en klantvriendelijker is geworden. Bezoekers hebben nu de gelegenheid om goed plaats te kunnen nemen. Aansluitend aan het nieuwe meubel is er een extra tafelblok. Zo kunnen bijvoorbeeld kinderen of minder validen die niet bij de balie kunnen, ook goed geholpen worden.

Zichtbaarheid

Het loket is aangekleed met een ‘pompeblêd’ en het logo van de gemeente, zodat het servicepunt bij binnenkomst meteen zichtbaar is. Op een later moment komt er in de hal nog beplanting bij. De beplanting en het pompeblêd refereren aan water, passend bij De Fryske Marren.

De werkzaamheden waren zoveel mogelijk buiten de openingstijden georganiseerd: het servicepunt was alleen dinsdagochtend gesloten en op woensdag konden inwoners weer volgens de reguliere openingstijden terecht op het vernieuwde servicepunt.