Vanaf maandag 4 december werkt de gemeente op afspraak

10 januari 2024

We willen tijd, aandacht en ruimte voor u reserveren, zodat u zo goed mogelijk wordt geholpen. Door te werken op afspraak spelen we in op de huidige ontwikkelingen. En kunnen we u de dienstverlening blijven bieden zoals u die van ons gewend bent.

Zo maakt u een afspraak

U gaat naar onze website: www.defryskemarren.nl. Daar kunt u een afspraak maken.

Stap 1: Klik op afspraak maken en selecteer het product. Bijvoorbeeld ‘aanvragen paspoort’.
Stap 2: Selecteer vervolgens een datum, tijdstip en locatie.
Stap 3: U vult uw contactgegevens in.
Stap 4: Controleer uw gegevens.

Uw afspraak is bevestigd. Hiervan ontvangt u een bevestiging per e-mail. In uw mail staat het afspraakkenmerk en een QR-code. Deze kunt u gebruiken om u aan te melden bij de zuil in het gemeentehuis. Let op: op de servicepunten in Balk en Lemmer is geen zuil aanwezig. U wordt hier opgeroepen door de medewerker.

U kunt ook een afspraak maken door te bellen naar 14 05 14. U ontvangt een afspraakherinnering per e-mail of sms.

Tijdens de afspraak

U kunt zich aanmelden bij de informatiezuil in het gemeentehuis. Als u zich aanmeldt, dan volgt u de volgende stappen:

Stap 1: Klik op ‘Ik heb een afspraak’. Daarna vult u uw afspraakkenmerk in. U kunt ook uw QR-code scannen.
Stap 2: U neemt plaats op de bank.
Stap 3: Uw afspraaknummer verschijnt op het aanwezige oproepscherm.
Stap 4: U wordt geholpen.
Stap 5: Eventueel wordt er direct een vervolgafspraak gemaakt door de medewerker.

Geen afspraak?

Het kan voorkomen dat u vergeten bent om een afspraak te maken. Op dat moment kijken wij voor u alsnog naar een geschikt moment. We zorgen ervoor dat iedereen wordt geholpen. Al kan het wel zo zijn dat u wat langer moet wachten wanneer u geen afspraak heeft gemaakt. Neem in dat geval de volgende stappen.

Stap 1: Selecteer bij de informatiezuil ‘Ik heb geen afspraak’.
Stap 2: Wanneer er voldoende plek is, wordt de eerstvolgende beschikbare tijd aangeboden.
Heeft u moeite met de informatiezuil? De receptiemedewerker helpt u met het maken van een afspraak via de informatiezuil.

Waarom werkt de gemeente op afspraak?

Zie:

  1. Nieuwsbericht: Gemeente De Fryske Marren gaat in het najaar werken op afspraak
  2. Veel gestelde vragen.

Het laatste nieuws